Resedagbok: London 31 Aug - 3 Sept

Den här resan var inte planerad alls, nä den var så spontan som den bara kunde vara men ack så trevligt det blev.
Anledningen till att den vart så spontan var för att Jeremy Jordan ställde in sina konserter i Oktober och flyttade dem till September istället så jag hade helt plötsligt möjlighet till att köpa biljetter till konserten och på så sätt införliva min dröm att se honom live. Så jag SMSar min chef på semesten och ber om semester haha, japp så fungerar jag. Men lyckligtvis så gick det vägen och snart hade jag biljetter till konserten och en resa inplanerad för min mamma och min bästa vän Madeleine också. Snabba beslut kan bli så bra ibland!

Dag 1
När vi landat och kommit in till London så hämtade vi biljetterna och fick oss en trevlig pratstund med två poliser som trodde att vi tappat bort oss haha. Men efter det tog vi oss till hotellet och lämpade av väskorna för att sedan ta oss till Tottenham Court Road och Primark som ligger där. Om man gillar Harry Potter så ska man absolut besöka just den affären för dem har en hel avdelning dedikerad till just Harry Potter. Efter shopping och fika, för ja dem har ett café inne på den primark, så gick vi till teatern för att hämta ut biljetterna för kvällen. Passade även på att smita in på House of MinaLima och kika på deras konst. Dock var inte all Harry Potter material ute nu men dock väldigt fint att se det andra som dem gjort också.
Kvällen avslutades med att se Aladdin på Prince Edward Theatre och Fred Johansson som spelade Jafar, han gjorde verkligen ett toppenbra jobb så alla buade ut honom efteråt haha.

Dag 2
Ännu mera shopping. Dock på Primark vid Marble Arch. Sedan blev det såklart ett besök på Theatre Café som är ett måste, och ni som följt mig länge vet redan att jag automatiskt går dit nu för tiden. Om ni får chansen gå dit och stötta dem. När vi skulle gå ut från caféet tycker jag mig se någon bekant på andra sidan vägen, så jag grabbar tag i min mamma och piper fram...Mamma det är Aidan! Och för er som inte vet det är det skådespelaren som spelar Ross Poldark i tv-serien med samma namn. Efter det promenerade vi runt och hamnade inne på Hamleys som hade en Harry Potter avdelning numera så självklart drog min inre nörd mig in där, och tur var väl det för Noble Collection hade en egen hörna där inne och dem hade en av de magiska varelserna som jag velat ha väldigt länge men inte funnit någonstans. Såklart kunde jag inte låta bli att driva med dem som jobbade där om hustillhörighet heller, men han tog det coolt han skrattade bara.
Ungefär hela dagen skuttade jag runt som på små rosa moln och sa till min mammas och Madeleines förtjusning (eller inte) att jag skulle se Jeremy Jordan snart (hade en nedräkning). Och nu var det alltså dags. När vi kom in så kände jag bara TACK CADOGAN HALL för dem sålde signerade program och foton som Jeremy skrivit under hela dagen. SVERIGE ta efter tack!

Dag 3
Dags för Madeleines överraskning, för javisst hade vi en. Dagen innan var vi tvugna att köpa frukost eftersom vi skulle åka iväg rätt tidigt på morgonen. Vart visste hon inte förens vi stod där i kön till bussen och hon läser WB STUDIO TOURS THE MAKING OF HARRY POTTER på sidan av den. Med ett leende och en kram var det alltså dags att åka iväg. Det blev en väldigt lyckad dag på studio touren, minus att dem gjorde reklam hela tiden för butterbear icecream och när jag skulle handla det så fanns det inte!
Eftersom det var Goblet of Fire inriktat den här gången så gjordes hela ceremonin med namnlapparna, varpå den hamnade på min sko, jag tog inte upp den då jag antog att det skulle stå Harry Potter på den då dem flesta säger att det är den, men nä bara för att jag inte tog upp den stod det Cedrik Diggory! Så jag hade alltså kunnat få ta hem den lappen med Cedriks namn på men NEJ. Suck. Annars var det trevligt och man kunde ta en egen lapp med Harrys namn på direkt efteråt i en lådan och ta hem.

Dag 4
Sovmorgon, frukost och en promenad i Kensington Gardens innan vi åkte hem mot Sverige igen. Jag hann även med att köpa hem lite DVDer från HMV. Många klassiker och annat som jag varit nyfiken på och 2 tv-serier, men med det bra priset kunde jag inte låta bli. Men det var riktigt svårt att få hem allt kan jag säga haha.

#1 - Jossan

Hej!

Någongång får vi besöka London tillsammans :)
Skulle var väldigt roligt

Svar: Ja en dag så...

#2 - Celine

Men gud så kul att du fick se honom!